Тести косметики на тваринах: як ми платимо за жорстокість

Євросоюз, Індія та Ізраїль вже заборонили не лише використовувати тварин для тестування косметики, а й навіть продавати на своїй території продукти, котрі проходили подібні перевірки. Проте й досі щороку в лабораторіях гинуть близько 115 мільйонів тварин – кроликів, морських свинок, хом’яків, іноді – цуценят.  Чим це є насправді: необхідністю чи просто застрілим жорстоким методом, якому вже давно знайдено альтернативи? Сьогодні поговоримо про те чи є сенс у тестуванні косметики на тваринах та де шукати етичні бренди в Україні.

У ЧОМУ ПРОБЛЕМА?

Реальність процедур тестування декоративної кометики на тваринах досить жорстока. Ніхто не фарбує губи цуценятам та не мастить їм крем на лапку. У великих компаній немає часу на етичне ставлення. Тест Драйзера передбачає нанесення концентрованої дози речовини на око тварини та фіксацію голови таким чином, щоб вона не не могла нічого вдіяти. Закінчується теке тестування, як правило, сліпотою у страшних муках. Інший тест, “ЛД-50” – не гуманніший: ЛД – це летальна доза, а 50 – відсток. Це означає, що інгрідієнти продукту вводять тваринам до тих пір, поки половина піддослідної групи не загине.

Ми звикли виправдовувати жорстокість тим, що це необхідно для безпеки людей. І з цим важко сперечатись, коли мова йде про пошуки ліків від раку чи ефективної терепії для хворих на серцево-судинні захворювання. У випадку з декоративною косметикою – це не аргумент: ми користуємось нею  задля того, щоб гарно виглядати і вижити без чергової пудри точно зможемо. Виробники косметики досі використовують тварин для випробування свого товару лише тому, що постійно додають  до неї нові небезпечні інгрідієнти. Найменша зміна хімічного складу крему для обличчя вже потребує тривалих перевірок. Якби компанії використовували лише безпечні, давно перевірені речовини – тестування б їм просто не знадобилося. До того ж, етикетки “нова формула” чи “інноваційний продукт”  часто є лише маркетинговою фішкою, а суттєвої різниці з попередніми версіями товару ви просто не відчуєте.

Важливим аргументом проти тестування на тваринах є той факт, що люди і звірі сильно різняться. Жоден тест, проведений на кролику, не гарантуватиме безпеку для людини. 94% експериментів, що виявились безпечними для тварин, не проходять потім випробувань на людях. Наука розвивається стрімко й вже сьогодні науковцям доступні близько 40-ка видів альтернативних методів тестування: від випробувань речовин на штучно вирощених клітинах шкіри до використання мікро-доз речовини, що не нашкодять, але покажуть ймовірність алергічної реакції, на живих людях. Всі ці тести є навіть дешевшими, ніж традиційні, тож запровадження подібних методів може позитивно впливати і на вартість готових продуктів.

ЩО РОБИТИ?

Обирайте свідомий підхід до споживання. Купуючи новий продукт – перевірте, чи тестує компанія-виробник свої товари на тваринах. Це зробити досить легко: існують актуальні списки cruelty-free companies та зручний сервіс PETA. Звертайте увагу на  те, що маленькі бренди, котрі позиціонують себе як етичні, можуть належати великим компаніям, котрі займаються тестуваннями на тваринах у своїх інших проектах.

Є і ще один нюанс:  у Китаї такі тести  є обов’язковими. Тож компанії, які загалом є етичними, але бажають вийти на китайський ринок, також зобовязані підкоритись законодавству країни. Яскравим прикладом цього є NIVEA. Натомість, компанія LUSH відмовилась від експорту своїх товарів до Китаю, доки закон не змінять.

І тут також не все однозначно: ці позначки є офіційними міжнародними знаками, тож їх отримання – дороге задоволення. Деякі молоді етичні бренди можуть їх не мати просто через те, що вони молоді етичні бренди. Варто пам’ятати, що інформація щодо cruelty-free  не є  статичною: одні компанії відмовляються від тестувань на тваринах, інші ж, навпаки – повертаються до архаїчних практик. Перевіряйте час від часу інформацію про бренди, якими ви постійно користуєтесь. 

Існує міф, що знайти недорогу якісну косметику, яка ще й не буде протестованою на браттях наших менших – неможливо. Але це не зовсім так. Ящо  потрібна декоративна косметика – вам у NYX, а якщо догляд за тілом та товари для ванни – в LUSH. Все просто.

Світ потроху відмовляється від застарілої та жорстокої традиції тестування продуктів на тваринах. Існують сфери, у яких це справді необхідно, але виготовлення косметики – точно не одна з них. Ми можемо зробити світ трішки кращим, підписуючи петиції, виходячи на мітинги, поширюючи інформацію серед своїх друзів та просто віддаючи перевагу етичним брендам. Не будьте байдужими, підтримуйте житя без насилля.

 

 

 

Say Something